هرآنچه که باید درباره مشاوره طلاق بدانید

کلینیک انواع خدمات مشاوره خانواده، مشاره ازدواج، زوج درمانی، زناشویی، کودک و نوجوان، فرزندپروری

هرآنچه که باید درباره مشاوره طلاق بدانید

۱۲۹ بازديد


مشاوره طلاق چیست ؟

 مشاوره طلاق Divorce counseling نوعی رابطه درمانی است که برای زوجین متاهل در آستانه یا مقابله با پیامدهای جدایی دائمی طراحی شده است. طلاق یک روال جدی قانونی است که نه تنها زوج جدا شده بلکه سایر اعضای خانواده آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. طلاق در مناطق مختلف دنیا بسیار رواج دارد. اما تعداد زیادی از زوجین تحت روند صحیح قرار نگرفتن و از جدایی با سلامت عاطفی ، روحی یا حتی جسمی خود قرار ندارند. طبق آمار در ایالات متحده ، نیمی از همه ازدواج ها به طلاق ختم می شوند و تعداد قابل توجهی از مردم طی ۵ سال اول ازدواج طلاق می گیرند.

اگرچه معمول است، طلاق می تواند استرس زیادی ایجاد کند. نه فقط به دلیل عوامل عاطفی، روحی، قانونی و مالی که زوج باید در نظر بگیرند، بلکه پس از اتمام مراحل طلاق ، زندگی آنها به طرز چشمگیری تغییر خواهد کرد. ملاحظات زیادی وجود دارد که باید به آنها فکر کرد و به آنها پرداخته شد و بسیاری از افراد بعد از اتخاذ تصمیم ، نتوانسته اند شدت و سنگینی اوضاع را درک کنند.


۱۰ سوال مشاوره طلاق

  1. آیا مشاوره طلاق قبل و بعد از طلاق هم موثر است؟
  2. مشاوره طلاق چگونه می تواند کمک کند؟
  3. هدف از مشاوره طلاق چیست؟
  4. مشاوره طلاق قبل و بعد چه می آموزد؟
  5. چه زمان به مشاوره طلاق احتیاج دارم؟
  6. آیا واقعاً به مشاوره طلاق احتیاج دارم؟
  7. مراحل عاطفی در مشاوره طلاق چیست؟
  8. روش های درمانی مشاوره طلاق چیست؟
  9. مشاوره طلاق و مراقبت ها ؟
  10. چگونه می توانم یک مشاور طلاق خوب پیدا کنم؟

پاسخ به این ۱۰ سوال کمک می کند تا شما برای آینده خود بهتر تصمیم بگرید. در این مقاله به پاسخ هر یک از سوالات مطرح شده پرداخته ایم با ما همراه باشید.

آیا مشاوره طلاق بعد از طلاق هم موثر است؟

مشاوره طلاق می تواند قبل یا بعد از طی مراحل قانونی باشد و می تواند به افراد درگیر کمک کند که زندگی شخصی و حرفه ای خود را پس از خشک شدن جوهر روی برگه های طلاق خود از سر بگیرند. از افراد درگیر نیز می توان در به حداقل رساندن تأثیر طلاق بروی فرزندان خود و سایر اعضای خانواده کمک گرفت و به آنها کمک کرد تا از طریق آسیب های روحی و روانی یا چمدانی که ممکن است ناشی از این رویداد زندگی باشد ، عبور کنند.

حقیقت این است که ، طلاق حتی با در نظر داشتن این موضوع که هر چقدر هم دوستانه باشد. یک واقعه بسیار استرس زا و تغییر دهنده زندگی است. حجم گسترده ای از مسائل حقوقی ، عاطفی و لجستیکی که باید مورد توجه قرار گیرد می تواند از عوامل این اتفاق باشد. علاوه بر این ، ایده ایجاد یک زندگی کاملاً جدید برای خودتان می تواند بدترین تسکین دهنده و فلج کننده احساسات باشد.

اما خبر خوب این است که با گذشت زمان اوضاع بهتر می شود.

و با کمک یک مشاور طلاق آموزش دیده، می توانید برای تلاش در بهبود شرایط زندگی با شریکتان و یا حتی برای عبور از این بحران با مشکلات روبرو شوید. و در این راه از دکتر خود مشاوره و پشتیبانی ارزشمندی کسب کنید.

مشاوره طلاق چگونه می تواند کمک کند؟

خوب، یک مشاور طلاق با مشاوره می تواند شما را در این زمان دردناک و نامشخص راهنمایی کند، ضمن اینکه مسائلی را که لازم است برای حرکت مثبت و سالم را در اختیارتان قرار دهد. علاوه بر این ، او می تواند به شما یاد دهد که چگونه زندگی پس از طلاق را از سر بگیرید و تأثیر آن را بر فرزندان خود به حداقل برسانید. او همچنین می تواند به شما در درک بهتر دلیل عدم موفقیت رابطه کمک کند، بنابراین شما اشتباهات خود را تکرار نمی کنید.

 

هدف از مشاوره طلاق چیست؟

هدف از مشاوره طلاق ، رسیدگی به ازدواجهای “مشکل دار” است. به طور خاص ، در این مشاره به شما نحوه برخورد با مشکلات، همسر و خانوادتان را یاد می دهد. آنها همچنین می توانند به شما و همسرتان یاد دهند که چگونه مهارت های حل و فصل مناقشه خود را تقویت کنید تا اختلافات کوچک به استدلال های فاجعه بار وارد نشود.

درنهایت، هدف اصلی مشاورین طلاق کمک به شما در شناسایی ، آدرس دهی ، کار کردن و حل انواع مختلفی از قبیل خیانت ، اعتیاد ، از بین رفتن صمیمیت و یا چالش های والدین است. به خاطر داشته باشید که حتی اگر قصد اصلی شما ازدواج و ماندن برای همیشه باشد ، گاهی طلاق اتفاق می افتد.

هدف از مشاوره طلاق ، کمک به افراد است تا با زندگی جدید خود سازگار شوند ، و عوارض جانبی منفی این جدایی را در همه جنبه های زندگی خود پردازش کنند. مشاوره طلاق برای همه طلاق ها لازم نیست ، اما می تواند در جلوگیری از افکار و رفتارهای مخرب احتمالی بسیار کمک کننده باشد.

خبر خوب این است که اگر این اتفاق بیفتد ، راهکارهای مشاوره قبل و بعد از طلاق وجود دارد که می تواند به شما در جهت موفقیت در این روند کمک کند.

قبل و بعد مشاوره طلاق  چه می آموزیم؟

یک مشاور طلاق می تواند به شما و شریک زندگی خود بیاموزد که چگونه ارتباط مستقیمی با هم برقرار کنید و رفتارهای منطقی داشته باشید، در حالی که شما سعی می کنید حقوقی عاطفی ، جسمی و مالی را که اغلب با طلاق همراه است را مد نظر قرار دهید. مشاور همچنین به شما و شریک زندگی خود کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا واقعاً طلاق می خواهید؟ یا نیاز به طلاق دارید. به عبارت دیگر ، آنها می توانند به شما در تصمیم گیری در مورد نجات ازدواج خود کمک کنند.

بخاطر داشته باشید که اگر در این زمینه کودکانتان نیز درگیر هستند.برخورد شما با این موضوع مهم و ضروری است. به عبارت دیگر ، مهم است که فرزندان شما طلاق مدنی و سالم را تجربه کنند. بدون سرزنش ، نام بردن یا بی احترامی. بهترین راه برای به حداقل رساندن آسیب های فرزندان خود و محافظت از رفاه آنها ، مدنظر قرار دادن نسبت قبلی شما با همسر و بالعکس است. مشاوره قبل از طلاق سودمند می باشد زیرا می تواند به شما کمک کند درمورد مشکلات والدین، مربوط به طلاق در عین حال نکاتی را در مورد چگونگی گفتن به فرزندان خود در مورد طلاق قریب الوقوع خود به شما یاد دهند ، به گونه ای که کمترین میزان ضربه و درد عاطفی را برای آنها ایجاد کند.

مشاوره قبل از طلاق همچنین می تواند به شما در شناسایی و رفع هرگونه احساسات متضاد و یا گیج کننده احساسات مربوط به طلاق کمک می کند. و در آخر اینکه ، این شکل از مشاوره می تواند راهکارهای مقابله ای سالم را به شما یاد دهد که می توانید در طول تجربه های چالش برانگیز و استرس زا به کار بگیرید.

پس از مشاوره طلاق

صرف نظر از دلیل، انحلال یک رابطه طولانی مدت و متعهد زندگی شما را مختل می کند. و عواطف عمیقی مانند غم ، استرس و اندوه را به وجود می آورد. حقیقت این است که “زندگی پس از طلاق” برای بسیاری از افراد احساس سنگینی دارد. در حقیقت ، آینده نامشخص غم انگیزتر از آن است که در میانه یک رابطه عمیقاً ناخوشایند قرار داشته باشید.

نکته خوب در مورد مشاوره پس از طلاق این است که می تواند شما را در پی پیامدهای طلاق شما راهنمایی کند. به طور خاص ، مشاوران طلاق از تکنیک های مختلفی برای بهبود عزت نفس و اعتماد به نفس شما و پذیرش واقعیت استفاده می کنند ، بنابراین می توانید زندگی خود را پس بگیرید.

آنها همچنین به شما كمک می كنند كه با احساسات باقیمانده نسبت به گذشته خود. به روشی سالم و درست مقابله كنید. بنابراین ، صحبت با مشاور طلاق می تواند آزادی این احساسات را فراهم کند ، بنابراین در این احساسات در داخل بدن دفن نمی شوند.

حقیقت را بگویم ، معمولاً برای افراد ، به ویژه کسانی که سالهاست که متاهل هستند ، سخت است که بفهمند واقعاً خارج از ازدواج هستند. اینجاست که مشاوران طلاق وارد بازی می شوند. این متخصصان می توانند به شما در کشف هویت خود کمک کنند ، بنابراین می توانید سرانجام حرکت جدید و زندگی خود را در آغوش بگیرید.

چه زمان به مشاوره طلاق احتیاج دارم؟

واقعیت این است که ، اکثر مردم با وجود درد و عدم اطمینان می توانند با موفقیت دست به عمل طلاق بزنند. با این حال ، برای برخی ، طلاق فلج کننده است و غلبه بر غم و از دست دادن می تواند غیر قابل عبور به نظر برسد. و مانند هر تغییر عمده زندگی ، طلاق می تواند بر همه جنبه های زندگی شما تأثیر بگذارد از تاثیرات احساسی شما گرفته تا سلامت جسمی شما.

اقدام برای مشاوره طلاق می تواند به معنی برداشتن قدم مهمی در مراقبت از خود باشد.همچنین اگر درد طلاق بیش از حد بر روی دوش شما سنگینی کند که نتوانید به خودتان رسیدگی کنید. به یاد داشته باشید، اگر می خواهید در این مدت به طور کامل از فرزندان خود حمایت کنید ، سلامت عاطفی شما مهمترین ویژگی است. بنابراین ، از خود مراقبت کنید تا بتوانید از آنها مراقبت بهتری داشته باشید.

آیا واقعاً به مشاوره طلاق احتیاج دارم؟

احتمالاً اگر مطمئن نیستید که مشاوره طلاق برای شما مناسب است، علائم مختلفی وجود دارد که می تواند شما را در مسیر درست راهنمایی کند. به طور خاص ، علائم هشدار دهنده وجود دارد که نشان می دهد شما به کمک حرفه ای احتیاج دارید. این علائم از خفیف تا شدید متغیر است ، و گرچه همه افراد منحصر به فرد هستند، اما این علائم رایج ای است که باید به دنبال طلاق درمانی در نظر بگیرید:

  • مشکل در افتادن یا خوابیدن در طول شب
  • نفس کشیدن یا احساس ناامیدی
  • احساس بی ارزشی از عشق یا خوشبختی
  • کاهش ناگهانی و چشمگیر وزن یا افزایش وزن
  • برداشت اجتماعی و انزوا
  • از دست دادن علاقه به فعالیتهایی که قبلاً از آنها لذت می بردید
  • عصبانیت و عصبانیت غیرقابل کنترل
  • افسردگی مزمن
  • ایده خودکشی (افکار) و تلاش
  • اضطراب یا نگرانی بیش از حد که توانایی شما در انجام فعالیتهای روزمره را مختل می کند

مراحل عاطفی در مشاوره طلاق چیست؟

طلاق ضررهای بسیار زیادی دارد به طور مثال مرگ را در نظر بگیرید. وقتی غم و اندوه خود را از دست می دهید، به عنوان بخشی از روند عزاداری، مراحل مختلفی را طی می کنید. طلاق از الگوی مشابهی پیروی می کند ، اگرچه مراحل منحصر به فرد خود را دارد. هدف مشاوره طلاق کمک به شما در گذر از مراحل عاطفی طلاق است. او همچنین قصد دارد به شما كمك كند تا بفهمید كه آنچه احساس می کنید طبیعی است. سرانجام، مشاوران به شما کمک می کنند تا برای طلاق قریب الوقوع خود آماده شوید، به روند طلاق بروید و یا پس از طلاق در زندگی خود حرکت کنید.

روش های درمانی مشاوره طلاق چیست؟

برخی از روشهای درمانی جایگزین در مشاوره طلاق عبارتند از:

  • حرکات درمانی – یعنی یوگا
  • هنر درمانی
  • ذهن آگاهی و مراقبه
  • نفس عمیق
  • موزیک درمانی

مشاوره طلاق و مراقبت ها

خوب ، علاوه بر جلسات مشاوره طلاق، کارهایی وجود دارد که می توانید برای کمک به خود و محافظت از سلامت خود انجام دهید. و اگرچه ممکن است در برخی از این پیشنهادات شما وسوسه شوید این کار را نکنید! ممکن است این پیشنهادات تا زمانی که نتوانید روند اندوه را به اتمام برسانید و یا به دنبال کمک حرفه ای باشید ، ناامیدی و اضطراب شما را کاهش دهد.

توجه: اگر والدین هستید ، به یاد داشته باشید که با مراقبت از خود، بهترین حمایت برای فرزندان خود هستید.

راه هایی که می توانید قبل و بعد از طلاق به خودتان کمک کنید شامل موارد زیر است:

  • به طور منظم ورزش کنید، حتی قدم زدن سریع در محله یا رفتن به یک سالن ورزشی
  • به طور مرتب غذا بخورید و غذاهای مغذی را انتخاب کنید
  • با هدف هشت ساعت خواب هر شب
  • وقت خود را با دوستان و خانواده سپری کنید، که نسبت به شما پشتیبان و مثبت هستند
  • مشغول انجام فعالیتهای آرامش بخش و لذت بخش که شما را پرورش می دهد، یعنی خواندن ، بافتنی ، نقاشی ، و یا آشپزی
  • با ابراز سپاس از دیگران و اطراف خود با افراد مثبت

چگونه می توانم یک مشاور طلاق خوب پیدا کنم؟

فقط این را بدانید، توسط مشاوره طلاق هر روز درد کمی فروکش می کند و در نهایت، شما احساس می کنید به اندازه کافی قوی برای ادامه حرکت هستید. اگر به کمی کمک اضافی برای گذراندن مراحل طلاق نیاز دارید، می توانید مشاوران آموزش دیده طلاق را در از طریق راههای مختلفی مانند جستجو در اینترنت، پرس و جو از دوستان و شبکه های اجتماعی و… بیابید.

توجه: مشاورانی را تجربه كنید كه در زمینه مشاوره خانواده تجربه كامل دارند. اطمینان حاصل کنید که با مشاور احساس راحتی می کنید زیرا در صورت قطع ارتباط مشاوره ، غم و اندوه شکست خواهد خورد. با انجام طلاق از نظر عاطفی تخلیه می شود ، بنابراین مهم است که شخصی را پیدا کنید که بتوانید در طول جلسات با آن اعتماد کنید و با او صحبت کنید.

به یاد داشته باشید که یک مشاور طلاق برای پشتیبانی شما وجود دارد. بنابراین شخصی را پیدا کنید که “مناسب” شما باشد. همچنین ، اگر قصد دارید از جلسات مشاوره خانواده استفاده کنید، برای فرزندانتان نیز بهترین گزینه را در نظر بگیرید. در آخر ، اگر فرزندانتان در مرحله خاصی از غم و اندوه “گیر کرده اند” ، با یک مشاور کودک برنامه ریزی کنید.

آماده سازی توسط مشاوره طلاق

زوج هایی که جدا می شوند یا قبلاً از هم طلاق گرفته اند می توانند از مشورت یک متخصص طلاق بهره مند شوند. اگر کودکان درگیر هستند ، بهتر است با یک درمانگر که سابقه روانشناسی کودک را دارد، همکاری کنید. مشاوره طلاق قبل و بعد شامل کمک به همه طرفین درگیر برای برقراری ارتباط مدنی و مؤثر برای کمک به تسریع روند می شود. این نوع مشاوره همچنین شامل آماده سازی فرزندان زوج برای این رویداد است که به طور بالقوه می تواند تأثیر قابل توجهی در زندگی آنها داشته باشد. برخی از مشاوران قبل از طلاق همچنین در مورد نگرانی های والدین کمک می کنند ، به ویژه در صورتی که والدین هنوز در مورد جدایی قریب الوقوع به فرزندان خود نگفتند.

از طرف دیگر ، یک جلسه مشاوره طلاق با نگرانی های طولانی مدت افراد درگیر در مورد طلاق مورد بررسی قرار می گیرد. روانشناس و مشاور از طریق پردازش احساس غم و اندوه ، اندوه و استرس هدایت می شوند. آن احساسات منفی را به سمت مثبت تر تبدیل می کنند تا بتوانند بعد از طلاق عملکرد بهتری داشته باشند. مشاوران طلاق می توانند به افراد کمک کنند تا روند اندوه را طی کنند و در بهبود روانی افراد درگیر کمک کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.